Sunday 3 May 2015

I choose Shaklee :)

Bismillahirrahmanirrhahim,

I choose Shaklee ? Actually saya dah start mengamalkan supplement shaklee since after kahwin. Saya amalkan Vita-Lea, Alfafa, Vitamin E, Zinc and ESP. Time tu bulan December, memang betul after kahwin la. At that time saya tengah cari vitamin cinta untuk suami isteri, malu nak cakap actually tapi sebab keberkesanannya why not I share kan hihi. Back to the story, time tu nak cari vitamin untuk husband and wife, before saya decide beli shaklee, sy dah beli beberapa product lain tapi bukan berasakan vitamin la, saya beli sebab duk google-google banyak yang duk promote so terbeli jugak sebab nak tengok berkesan ke tak, ubat yang saya beli tu malu laa share nama apa macam 18sx haha tapi time tu saya membazir around RM3++ jugak. After teringat my sister jual shaklee saya pun google la pasal vitamin supplement shaklee and terjumpa pasal vitamin cinta ni, Vitamin E shaklee orang panggil vitamin cinta, selain dari untuk supplement kecantikan, supplement ni juga bagus untuk suami dan isteri, saya ambil dengan Alfafa sekali, based on my research, supplement ni boleh hilangkan "sakit ketika bersama" untuk suami isteri sahaja ! nak beli supplement pun saya buat research dah haha sebab serik beli ubat yang first tu x jadi. Alhamdulillah shaklee bagus untuk saya, and saya rasa shaklee ni bagus untuk orang lain jugak ! :)

Selain dari supplement tu, alang-alang nak beli supplement kan, postage sekali bayar je, so saya beli sekali Vita-Lea, Zinc and ESP, ESP and Vita-Lea ni antara supplement shaklee yang famous laa, banyak kebaikan setiap supplement tu.

The main reason saya order ESP sebab saya nak kekal cergas, saya tengok kakak saya amalkan ESP ni jaga 3 orang anak kat KL, dengan kerja office hour 9.00 am - 6.00 pm, hantar anak sekolah, redah jem bagai, cergas je. Saya pulak awal-awal kerja office hour 8.30 aam - 5.30 pm, balik rasa mengantuk sangat, susah nak buat activity riadah petang sebab asyik nak tidur je haha so that was one of the reason why saya beli ESP ni :) and Alhamdulillah sekarang kalau time office tengah nak tender, biasala keje QS kadang kena stay-up sampai pagi, pernah sampai kul 5 pagi, saya steady je hihi 

Vita-Lea pulak saya beli sebab bagus untuk melengkapkan nutrien yang kurang dalam badan, saya pulak jenis makan je x fikir sangat pasal nutrien hihi so saya pun beli laa ni sekali.

Zinc plak untuk rambut saya yang selalu gugur, malu la suami tengok haha and Alhamdulillah rambut gugur xde la seteruk dulu, lepas ni nak try shampoo dia plak ! oh Zinc ngan Vitamin E kadang-kadang husband saya pun makan sekali, banyak kebaikan untuk lelaki.

All of the shaklee supplement saya beli melalui kakak saya, sebab dia one of shaklee distributor, and after dah try Shaklee ni dan yakin dengan keberkesanannya, saya pun decide nak jadi one of Shaklee distibutor. So, here I am :)

29 April 2015, saya register sebagai Shaklee Distributor, under my sister Engku Attilla, hopefully boleh bantu orang lain yang nak cari supplement disamping menjana pendapatan, InsyaAllah sape-sape yang beli ngan saya/my sister dapat Best Price ! itu janji kami :)


p/s : sekarang saya baru je beli makan Vitamin C Shaklee, Ostematrix, B-complex dan Herbal Blend cream,  based on apa yang saya baca banyak manfaat vitamins ni plus persediaan mana tahu nanti mengandung lagi ke hihi, nanti kita tengok keberkesanannya, my mum pulak baru start nak try VIVIX from shaklee, nak jaga kesihatan dan kekal cantik dia cakap, nanti kita tengok camne.

3 comments:

  1. Jaga tiga org anak... Keluar pagi pukul 6.45 dan sampai rumah paling awal pun 7.30 petang.. Travel dari sentul-gombak-damansara... Dgn jem hari2 mmg sangat sangat penat.. Tp Alhamdulillah.. Bila kak ila amal ESP.. Banyak aja tenaga nak buat kerja..

    ReplyDelete