Saturday 2 May 2015

Bleeding - 5 weeks pregnant

Bismillahirrahmanirrahim,

Alhamdulillah untuk satu perasaan yang tak boleh nak describe in words, on 3/4/2015 around 6.00 pm husband and kak ila suruh saya belikan pregnancy test sebab macam dah start ade symptoms-symptoms pregnant women kat dalam diri saya haha so balik dari Festival City, KL cepat-cepatlaa saya masuk toilet bukak pregnancy test ni, kak ila kat luar toilet dah jerik-jerik "miraa .. double line x ?" haha. Mr.F macam biasa je buat relax duk dalam bilik. Then after few minutes, not more than 2 minutes pun actually, nampak double line ! saya macam .. Ya Allah betul ke ni ? haha then terus balik ke kak ila untuk sesi tilik menilik result pregnancy test tu, and Mr. F pun terus la tanyaa serious ke ni, betul ke ni, haha. Seminggu lepas tu pegi la klinik nak confirmkan then Doctor cakap dah 5 weeks, Alhamdulillah. Actually time 3/4/2015 tu bukan due period lagi pun, due period patutnya 6/4/2015 tapi perasaan lain macam nak buat test awal-awal. Double line xdela terang sangat lagi :)


Ni time 1st check, pakai yang 99% accurate, harga boleh tahan la RM15 ++

Ni time 2nd time check, beli clearblue digital, mahal kot around RM2+ , both pregnancy test ni boleh beli dekat Watson/Guardian



But then, on 12/4/2015, time nak solat maghrib tetiba tengok bleeding kat seluar, time tu x tahu nak buat apa, macam nak nangis and few minutes after that memang nangis pun, I told Mr.F try tanya kak ila ke sape-sape pernah bleeding macam ni ke x and tolong tanya mama sekali. Then Mr.F suruh relax je dulu, kita tengok banyak mana bleeding, and my parents pun suruh relax je. So, I just lay on the bed and relax, tp xleh nak relax sangat Mr. F ngan my mum pun ajak keluar gi jalan tengok pantai jap haha orang Terengganu memang suka keluar malam-malam tengok pantai. Then esoknya, bangun tidur still bleeding tapi darah ni bukan macam darah period pun, dia merah cair macam tu, bau pun x macam bau darah period laa, perempuan mesti dapat beza punya. Sebab bleeding banyak tula saya and Mr. F decide nak gi Klinik and ajak my mum sekali. Kat klinik doctor scan time tu macam nampak la kantung baby but doctor cakap makan dah terbuka and maybe sperm ni x sihat ke so x boleh nak implement/bertapak dengan baik, that's why la saya bleeding and leads to miscarriage. Lagipun time tu embryo tu kecik je lagi and takde jantung lagi sebab baru 5 weeks plus, process miscarriage yang saya alami sama macam bleeding period. Cuma, after balik dari klinik, klinik ade lagi bagi ubat antibiotic, dalam petang tu around pukul 2 - 3 petang, saya rasa sakit perut sangat macam nak berak, then ajak la Mr. F teman pergi toilet, kat toilet tu la keluar darah besar seketul and nampak macam sekali ngan embryo yang tak jadi tu :( time tu la me and Mr. F sebak je tengok, I could see Mr. F nangis when I asked him untuk bersihkan, and me ? time tengok tu x nangis pun macam kuat je, xpe lah belum ade rezeki kami and lagipun memang kami nak honeymoon dulu, honeymoon untuk kiteorang adalah fasa saling mengenali hihi, insyaAllah ade rezeki lagi. When I am ready enough, saya percaya Allah akan bagi kami zuriat yang soleh dan solehah insyaAllah.


Btw, time malam yang saya bleeding tu, saya keep on searching, googling pasal bleeding time 5 weeks pregnancy, ade la jumpa pengalaman few bloggers, then I comes out nanti nak tulis apa akan jadi so that if this happen to somebody else, she could read pasal my story jugak. Tapi, there are some cases yang bleeding tapi still can carry the baby tau, at first I hope saya pun in that case la, tapi perancangan Allah yang terbaik, saya terima dengan Redha :)


p/s : million thanks to my sister give me full support saat kecemasan saya haha, my husband who always stay besides me, my parents and of course my friends yang banyak message bagi semangat ! Lots of love from engkumira :)





No comments:

Post a Comment